Pepp

Nånstans i detta kaos så är jag så pepp.
Pepp på att skaffa egen lägenhet, nytt jobb,
tjäna egna pengar och kunna betala allt själv.
 
Jag ser framför mig alla mysiga kvällar med
mina fina vänner och min syster.
Men jag vet även att jag nånstans också
kommer känna en sån saknad av
att vara hemma. 
Hemma hos mina föräldrar som är så fina
och hjälper mig med allt.
Det är skrämmande att veta att jag måste
försöka klara allt själv.
 
Självförtroendet sviker där, kommer jag klara det?
Eller kommer jag gråta mig till sömns och längta hem?
 
Det är tur att jag har min syster som mer än gärna 
vill flytta med mig. Hon får väl trösta mig.
Min fina syster 
 
(bilder från: weheartit.com)
 

Kommentarer
Postat av: Ida Leander

Klart att du kommer klara det, för du är världens starkaste människa ❤️

Svar: Detsamma ❤️
Emma

2014-08-25 @ 14:20:49
URL: http://idaleander.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0