Veckan!

Har inte riktigt hunnit med att blogga den här veckan. I måndags o tisdags var vanliga dagar i skolan. Vi började med bokningsprogram, såg på film och åt godis, hade teckenspråk och pratade om vad vi skulle göra på onsdag och torsdag.

På onsdags förmiddan så var jag på körskolan med Helena, vi va på riskettan. Det va tråkigt att bara sitta där men ändå skönt att starta dagen så. Sen åkte jag upp till lugnet och åt mat med klassen, efter det började vi duka. Det va en hel del som skulle göras, putsa bestick, vika servetter, ställa ut glas, servetter, bestick och sen gå och kolla så allting stog rakt. Vi fick fixa socker/mjölk skålar som skulle vara till kaffet. Juste kanske skulle nämna att det var för 500 personer! Det tog lång tid och var drygt men det kändes riktigt bra när vi var klara!

På torsdagen var vi också på Lugnet, jag började 14 och åkte till Falun så jag va där till 13, mötte upp Angelica på stan sen så åkte vi upp dit. Jag och Angelica hade ansvaret för lougerna(vet inte hur det stavas) så vi gick dit med mackor och kaffe. Resten av kvällen så gjorde jag lite allt möjligt, gick runt bland gästerna och delade ut tapas, plockade undan disk, torkade bord, kollade om artisterna ville ha något mer att äta och sen tror jag inte att jag gjorde så mycket mer. Avslutade kvällen med att stå och kolla på när några andra serverade mat till gästerna.
Det var kul men jag va så trött när jag kom hem!

Idag är jag ledig och ska snart duscha. Sen måste jag packa för senare idag så åker jag till Stockholm med mamma, lillasyster, lillasysters kompis och hennes mamma. Vi ska kolla på balklänningar och jag ska shoppa lite, om jag har nå pengar, hehe.

Hör kanske av mig under helgen med några bilder.








(instagram bilder, följ mig där för mer bilder; emmaliss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0